A propos d'EV $ diff

Voilà, une main où tout part au centre turn pour moi mais il y a encore un side pot et dans la colonne EV$ diff y’a 0$ :huh: Alors que vs la main du vilain j’ai du 86/14 à la turn !!!

Le tirage qui rentre, ça arrive, mais les sizings sont vraiment pas bon à mon sens.

Preflop, ok.
Ensuite, quand tu bet au turn, tu dois avoir un plan, tu bet pour prendre de la valeur contre quelles mains ?
Des middles, des Dames, des Overs, et bien sûr les tirages flush.

Quan tu es callé par plus d’un joueur ici, il y a forcément quelqu’un sur les piques, ou sur les dame (sachant que tu as top kicker).
Bref tu as vraiment de la value à prendre, pourquoi bet un petit tier pot ??? :slight_smile:

Tu as été suivi flop, ici les joueurs qui paient ton bet paieront aussi un bet plus standard ( plus élevé ).

Après, le pique qui tombe, dans un sens, vu la taille du barrel au turn, c’est presque bien fait :stuck_out_tongue:

( Je me rends compte que ça répond peut être complètement à côté de ta question tiens !!! :laugh: )

Oui, c’est à coté de la question mais bon c’est pas 1/3 pot mais 1/2 pot :wink:

La raison est simple, je veux être payé par une Q moins bien kické et un flush draw voire shove par l’une de ces mains. Contre des mains qui n’ont tout au plus 10 à 15 % d’équité ça me dérange pas ils paieront déjà trop cher leur faible équité !!!

Si j’ai call/call et pique river je check fold, j’économise 1.7 euros.
Que là je leur fais mettre tranquillement, plus d’argent alors qu’ils sont loin derrière.

Le résultat était plutôt bon puisque j’ai réussi à leur faire mettre tou au centre :laugh: Après c’est le dieu des cartes qui choisit sa river !!!

Pas de réponse du support pour l’EV$ diff ???

Peut-être que:

Si tu joues sur ongame , HM ne lit pas les mains muckées.
ET si HM ne connait pas la main de vilain 5 , il ne peut pas calculer ton équité…

See this FAQ Hold'Em Manager 2 FAQs - Poker Software :: What is EV? (Expected Value)

CASH EV
What EV can do / how it can be used:
Any allin situation, before the river, where a player has at least one « out » results in a EV $ Diff.
$Won + EV $ Diff = $USD EV
(AA vs KK is the most fun example… AK vs QQ is the most common « coinflip »)

The « problem » what some people don’t understand:
A: If a player has 0 outs, or
B: the allin situation takes place on the river there is NO EV DIFFERENCE.
C: If a shortstack goes allin preflop, and is called by two bigstacks. And the two bigstacks continue to bet on the flop, turn or river, this situation is treated as situation B. (EV = 0)
Fozzy AHK: « You can’t calculate all-in equity if you don’t know the hands you are up against. »
D: If you commit 80% of your stack with the best hand, but your last 20% goes allin with the worst hand, the $EV Difference will be calculated by your entire stack.

Why « EV by street » (which people who often see situation D want) is a bad thing:
Best explanation here - Enter the SECT

Summary of that thread:
Example: - you have AA, you raise to 80% of your stack, donkey calls, flop comes K83 rainbow.

  • you then go all-in, no matter the flop, because you’re committed.
  • out of 100 times, 88 times donkey folds.
  • 12 times donkeys calls with a set (33/88/KK).
    What shall EV by street bogusly do? It shall do no computations for the 88 times where donkey folded–> « no more calculation ».
    What shall EV by street do the 12 times where donkey calls with a set? « Show that donkey sucked out and that you got unlucky ».

So although you ran obviously uber-good by having donkey folding 88 times out of 100. EV by street focuses on the 12 times where donkey hit his set and tells that you’re running below EV.
This is a well-known gambler fallacy. And this is why « EV by street » is completely bogus and should not be implemented.

Note: Tristanblue writes « it’s precisely because EV by street does nothing to your adjusted-graph on these cases where the opponent folded that it is completely bogus. »
But what if your opponent never folds? Suppose there are two players A and B.
Player A has AA, B has KK. (both have $100 stacks). They commit half their stack preflop and the flop comes AK6. Player B (KK has 1 « out ») to win the hand.
If I would play this hand I would always make sure I’m allin on the turn.
However Player X always commits the rest of his stack on the flop and turn except for one dollar. And he commits on the river.
Of course, 4% of the time, the rivercard is the case King. Player X’s EV Diff is always 0.
My EV Diff is -$4 (96 out of 100 times) and +$96 (4 out of 100 times)
So our EV graph actually looks the same after 100 of these hands.

TOURNEY EV
*Single Table Tournaments only (includes: Double or Nothings, Headsup, etc… excludes: single table satellites!)
*cEV Diff (chip EV difference)…: this works exactly the same as the $EV Won for cashgames.
*$EV Diff (dollar EV difference)
*$Won + SUM $EV Diff = $EV Won
*The same « why EV per street is bad » applies for tourneys too.

–>Confusion: $EV Won vs $USD EV vs EV $ Diff vs $EV Diff vs cEV Diff vs $Won vs Luck Adjusted Winnings vs All-in EV (do we need eight different terms for three different things?)

*In addition: the $EV Won can be confusing when it’s negative and a larger number than the actual buyin, or positive and a larger number than the actual first price money.
You have some extreme situations (often in Double or Nothing and in SUPER TURBO SNGs)
Extreme examples:
$169 buyin SUPER TURBO, $Won = $720 (1th place)—> $EV Won = -$196 (a negative value, that is higher than the actual buyin)
$5.20 buyin DoN, $Won = $10—> $EV Won = $11.35 (more than you can actually win)

So EV becomes quite a meaningless number if you focus on one game (or in the « case King hits the river » AA vs KK example on that one hand)
The more you play, the more accurate it gives a representation of your overall « luck ».
And it doesn’t take into account coolers. There was a program called set-o-meter (worked with PT2) where you could see how often you’d hit a set.
EV doesn’t take into account how often (and how much) you win/lose with an overpair against a set (and vice versa).

Ok merci beaucoup pour cette réponse bien détaillée :wink:

No problem :stuck_out_tongue:

Pourquoi une réponse en anglais alors que M. HMSupport a l’air de comprendre le français ?

Note zat ite beautheurse my bicoze aïe eune deure stainde véri ouelle haine gliche.

[quote=“DaddyTeddy, post:445160”]Pourquoi une réponse en anglais alors que M. HMSupport a l’air de comprendre le français ?

Note zat ite beautheurse my bicoze aïe eune deure stainde véri ouelle haine gliche.[/quote]

C’est pas de l’anglais, c’est du poker. Et puis faut parler anglais avec un accent texan pour etre un vrai joueur de poker. :stuck_out_tongue:
Travaille ton anglais DaddyTeddy et ton poker s’améliorera

Pas de souci pour mon anglais. C’est celui de ceux qui viennent lire ce sujet et qui ne le comprennent pas vraiment qui m’embête.
Le mec du support semble comprendre tes questions en français, alors pourquoi changer la langue de réponse ? Nous sommes sur un forum français, lu par des francophones, donc je ne comprends pas ce type de réponse de la part du support de HM.

Après ce n’est pas très grave effectivement :slight_smile:

The reason I post in english is because I use google translate to understand your French messages. However sometimes the translation is not exact. I would rather post in English so that the user can use their choice of translation software.